[ad_1]
دانلود آهنگ های جدید پازل بند 97 + بیوگرافی
دانلود تمام آهنگ های جدید پازل بند
دانلود آهنگ پازل بند 97
دانلود آهنگ های جدید پازل بند 97 + بیوگرافی
************
برای دانلود تمام آهنگ های پازل بند به آرشیو خواننده بروید
>>> آرشیو آهنگ های پازل بند <<<
**************
بیوگرافی پازل بند :
گروه پازل باند در سال 90 آغاز به کار کرد؛ گروهی که ابتدا به همراهی 3 نفر شروع شد و در ادامه با جدا شدن یکی از افراد به گروهی 2 نفره تبدیل شد که در طول مصاحبه به آن خواهیم پرداخت.
قطعا تاکنون از این گروه ملودی و تنظیم های بسیاری شنیده اید و اگر اندکی بیشتر به موسیقی و متعلقات آن متمایل هستید پس حتما آهنگ های منتشر شده از سوی این گروه موسیقی را نیز شنیده اید.
گروه موسیقی دو نفره «پازل باند»
گروه موسیقی دو نفره «پازل باند»
در کارنامه کاری آنها تاکنون تنظیم های زیادی برای افراد مشهوری چون محسن یگانه، رضا صادقی، فرزاد فرزین، میثم ابراهیمی و … مشاهده می کنید. در سال 91 اولین آلبوم غیررسمی شان را به صورتی اینترنتی منتشر کردند که متشکل از قطعه های قبلی خودشان بود.
علی رهبری: آرتیست گروه پازل باند متولد سال 62 است و کار موسیقی را از سال 80 با نوازندگی پیانو آغاز کرده است، می گوید در ابتدای کار استودیوی کوچکی داشته که در آن به ساخت ملودی و انجام تنظیم می پرداخت. همچنین در آن سال ها در کنسرت های ارگانی رهبری ارکستر «حمید حامی» و «نیما مسیحا» را برعهده داشته است.
آرین بهاری: آرین بهاری متولد 29 مرداد سال 70 است و از سال 88 وارد عرصه موسیقی شده است، در ابتدا مانند بیشتر افراد حاضر در موسیقی به صورت زیرزمینی کار می کرده تا به جایی می رسد که با همراهی مهران عباسی و علی رهبری گروه پازل را تشکیل می دهد.
گرو.ه پازل از چه زمانی شروع به فعالیت کرد و کار گروه در ابتدا با چه افرادی آغاز شد؟
– آرین بهاری: گروه پازل از شهریور ماه سال 90 شروع به فعالیت کرد و در ابتدا من، علی رهبری و مهران عباسی افراد گروه بودیم و چون سلیقه هایمان در تنظیم به یکدیگر شباهت داشت، شروع به تنظیم کردیم. سپس تصمیم گرفتیم که گروه مان یک آرتیست داشته باشد و علی را برای این کار انتخاب کردیم، اولین خواننده مجازی هم که با او شروع به فعالیت مشترک کردیم، محسن یگانه بود.
– علی رهبری: در ابتدا ما کارهای مرتبط با خودمان را انجام می دادیم و در کنار فعالیت های گروه خودمان شروع به تنظیم برای سایر خواننده ها کردیم، همانطور که آرین گفت اولین کارمان در آلبوم حباب محسن یگانه بود، درست است که ما در آن آلبوم فقط یک قطعه را تنظیم کردیم اما در تمام پروسه آلبوم دخیل بودیم و نظرات مان را در مورد تمامی چهارچوب کارها در اختیار محسن یگانه قرار می دادیم.
در آن سالی که برای انتشار آلبوم حباب تلاش می کردیم، فکر کنم خودمان هیچ قطعه ای را منتشر نکرده بودیم، به این خاطر که تمام وقت و انرژی مان را برای آلبوم حباب صرف کردیم؛ تا حدی که چندین ماه به استودیوی خودمان نمی آمدیم و تمام زمان در استودیو محسن یگانه به سر می بردیم.
چه اتفاقی افتاد که «مهران عباسی» از گروه پازل جدا شد؟
– علی رهبری: اولِ صحبت مان این را بگویم که مهران عباسی همواره دوست خوب ما بوده و خواهد بود و در آن شکی نیست اما رابطه کاری ما بعد از آلبوم حباب دستخوش تغییر شد. مهران از همان ابتدا بر این نکته تاکید داشت که علاوه بر کار گروهی به صورت شخصی نیز برای خودش کار کند و بعد از حباب تصمیم گرفت که به صورت مستقل کار کند.
ما هم بعد از نشستی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که می توانیم راه کاری مان را از هم جدا کنیم. مهران همواره در سبک خودش یک یاز افراد به نام و کاربلد بوده اما در آن زمان بنا به شرایطی احساس کردیم جدا شدن مهران عباسی ضربه ای را به گروه وارد نمی کند و این شد که امروز من و آرین بهاری در گروه پازل فعالیت می کنیم.
تقسیم وظایف در گروه پازل به چه صورت است؟
– آرین بهاری: در گروه ما علی رهبری آرتیست گروه است و به خوانندگی مشغول است و در تنظیم و ملودی هم بسته به شرایط همکاری می کنیم که معمولا 50-50 است.
همکاری گروه شما با سایر خواننده ها اصولا نوسان داشته است، دلیل این نوسان چیست؟
– آرین بهاری: باید ببینیم منظورت از نوسان چیست.
گروه موسیقی دو نفره «پازل باند»
گروه موسیقی دو نفره «پازل باند»
نوسان به این معنا که شما برای خواننده یک قطعه را می سازید و آن قطعه بسیار شنیده می شود یا به قول معروف هیت می شود اما برای خواننده ای دیگر کاری با همان المان هایی که برای موفق شدن نیاز است را می سازد اما کار نمی گیرد و موفق نمی شود.
– علی رهبری: اجازه بدهید من جواب بدهم، اتفاقا بحث دیشب من و آرین هم همین بوده، موضوع این است که بسیاری از خواننده ها – مخصوص آنهایی که مشهور نیستند – زمانی که برای ساخت قطعه ای به سراغ ما می آیند می گویند یک قطعه می خواهیم شبیه فلان آهنگی که موفق و بین مردم شنیده شده. این برای خوانندگان ما یک سم است، چون حتی خود ما نیز زمانی که برای فرد دیگری کار می کنیم سعی می کنیم المان ها و فضاهایی را برای او بسازیم که در آن تکرار دیده نشود اما این اصرار از سوی خواننده است که دوست دارد کاری که برای او می سازیم شبیه فلان قطعه ای که شنیده شده، باشد.
بارها اتفاق افتاده است که من و آرین به آن فرد توضیح داده ایم که پیشنهاد تو خوب است اما قبل از تو یا خود گروه پازل یا خواننده دیگری این فضا را تجربه کرده و در نهایت نتیجه کار تو هر چقدر هم خوب باشد، شبیه کاری که قبلا پخش شده است می شود اما فرد مورد نظر حرف ما را قبول نمی کند و ما هم به صورت پیشنهاد این مقوله را مطرح می کنیم و هیچ گاه نمی خواهیم حرف مان را به زور بر کسی تحمیل کنیم.
نمونه بارز این قضیه محسن یگانه است. محسن در زمینه کاری بسیار آدم انعطاف پذیری است و اگر ببیند پیشنهادی به سودش خواهد بود، آن را عملی می کند. در آلبوم «نگاه من» ما تنظیم قطعه «دیوار» را بر عهده داشتیم که در ابتدا ملودی و ماکت کار به این صورت امروزی نبود.
ابتدا کار این قطعه به صورت اسلو بود اما ما احساس کردیم که فضای جدیدی را برای محسن یگانه رقم بزنیم و با پیشنهاد آرین قطعه به این صورتی که درون آلبوم قرار گرفته است تغییر کرد و محسن هم زمانی که پیشنهاد ما را شنید، استقبال کرد.
فضای کاری گروه پازل از ابتدای شروع فعالیت، مختص به خودش بود؛ یعنی با شنیدن قطعه می شد حدس زد که این اثر حاصل تلاش گروه پازل باند است اما امروز به علت تعدد کارهای مشابه، این تشخیص برای شنونده سخت شده است؛ آیا فکری برای این موضوع کرده اید که دچار یکنواختی و تکرار نشوید؟
– آرین بهاری: حرفت را کاملا قبول دارم. ما از ابتدای شروع کارمان سعی کردیم در هر تنظیمی که انجام می دهیم چه در تنظیم اسلو و چه در هاوس و چه در شش و هشت، المان های موسیقی الکترونیک را در آن دخیل کنیم. زمانی که ما این کار را شروع کردیم، افراد کمی در آن حوزه مشغول فعالیت بودند اما به قول خودت امروزه به علت وجود کارهای مشابه، این تشخیص برای شنونده سخت شده است.
پس در این زمان باید کاری کنیم که بتوانیم پویایی خودمان را حفظ کنیم. تصمیم گرفته ایم از این به بعد استفاده از سازهای زنده و اصیل را در تنظیم ها زیاد کنیم. این استفاده از دو جهت برای ما مفید است. اول اینکه از فضای قبلی خارج می شویم و دوم اینکه تجربه نشان داده استفاده از سازهای زنده ایرانی و شرقی نتیجه بهتری را برای کار به همراه دارد.
همچنین در اجراهای زنده نحوه پیاده کردن ملودی و تنظیمی که با سازهای زنده و آکوستیک انجام شده به مراتب نتایج رضایتبخش تری را برای شنونده دارد.
– علی رهبری: با آرین موافقم ولی می خواهم این را هم اضافه کنم، فضای موسیقی شرقی بیشتر از هر چیزی نیاز به8 حس دارد، صدای من به عنوان آرتیست گروه پازل یک صدای شرقی است و نمی توان با آن کارهای عجیب و غریب کرد.
یادم می آید برای محسن یگانه کاری به نام «یه هفته به عید» ساختیم، خیلی سعی کردیم که برای آن قطعه کارهای عجیب و غریب انجام دهیم و از مشخصه های جدید و مختلف موسیقی استفاده کنیم ولی بدون هیچ گونه تعارفی این را می گویم که چنین کارهایی از حس و حال ترانه و ملودی کم می کند؛ همانطور که این اتفاق برای آن قطعه افتاد.
شاید یک عده افرادی که موسیقی را به صورت حرفه ای دنبال می کنند و اجزای ریز کار برایشان مهم است، از این المان ها خوششان بیاید اما عمده مردم با این قضیه ارتباط برقرار نمی کنند. شاید مردم به خاطر اسم محسن یگانه آن کار را گوش کنند اما در نهایت مردم باید با آن ترانه ارتباط برقرار کنند که به علت غالب بودن تکنیک بر حس، آن اتفاق خوب رخ نمی دهد. در نتیجه ما تصمیم گرفتیم که فضای کاری مان را تا حدی تغییر دهیم.
روند کاری گروه پازل در آینده به چه صورت خواهد بود؟ دوست دارید همچنان مردم شما را به عنوان سازنده و تنظیم کننده قطعات بشناسند یا می خواهید به صورت یک گروه مستقل که آرتیست دارد و می خواند، فعالیت کنید؟
– علی رهبری: بگذار اینگونه جوابت را بدهم. سال های قبل شاید عمده مردم گروه پازل باند را صرفا یک گروه تنظیم کننده می دانستند اما ما از اواسط سال گذشته تصمیم گرفتیم به صورت منظم به پخش قطعات خودمان کنیم و خودمان را به صورت یک آرتیست معرفی کنیم.
البته که این مقوله نیازمند زمان است ولی خوشبختانه نظرات و بازخوردهایی که تا امروز دریافت کردیم، مثبت بوده و ما را به ادامه راه خیلی امیدوار کرده است، قطعا روند کاری گروه پازل بعد از انتشار اولین آلبوم رسمی تغییر خواهد کرد.
همانطور که خودت می دانی الان ما هیچ گونه پشتیبانی مالی نداریم و به همین خاطر مجبوریم برای به دست آوردن هزینه ها با افراد زیادی کار کنیم حتی اگر خواننده اسم آنچنانی یا صدای خوبی نداشته باشد. بعد از آلبوم، گزیده کارتر خواهیم شد و سعی می کنیم از کمیت کارها کم کنیم؛ مگر اینکه با خواننده ای هر چند جدید کار کنیم که انعطاف پذیر باشد و کار کردن با او راحت باشد.
معمولا در ایران گروه های موسیقی دوام آنچنانی ندارند و پس از مدتی از هم پاشیده می شود، آیا این اتفاق برای آرین بهاری و علی رهبری خواد افتاد؟
– علی رهبری: در یک گروه همه چیز در چهارچوب خودش قرار دارد. ما هیچ قراردادی با هم نداریم و همه چیز به صورت کاملا دلی است. شما بیایید ببینید ما چرا اسم گروه را پازل نام گذاری کرده ایم؟ پازل یا جورچین یک چیزی است که در صورت کنار هم قرار گرفتن اجزای آن کامل می شود و مطمئن باشید که من و آرین بهاری همواره کنار هم هستیم چون اگر اینطور نباشد دیگر نام گروه بی معنی است.
در گروه ما هر کسی در جای خود کار مشخص و مهمی انجام می دهد؛ چه آرین در بحث تنظیم و چه خود من در بحث ملودی، قطعا من به تنهایی نمی توانم آن تکنیک و صدایی که آرین از تنظیم بیرون می آورد را انجام دهم یا اینکه آرین خواننده و آرتیست نیست که به جای من بخواند.
عده ای می گویند دوران موسیقی الکترونیک رو به اتمام است و دیگر شنونده زیادی ندارد، نظر شما چیست؟
– علی رهبری: در هیچ جای دنیا موسیقی الکترونیک افول نکرده است. در این حرف من شکی نداشته باشید. به این خاطر که در سایر کشورهای دنیا بنا به شرایط کشورشان و کلاب هایی که موجود است، همواره نیاز به موسیقی الکترونیک حس می شود و هیچ گاه نمی توان گفت که موسیقی الکترونیک رو به افول است اما در ایران فضاهایی برای استفاده بیشتر این نوع موسیقی وجود ندارد.
نمونه اش سال گذشته ما کاری را برای محسن یگانه در سبک الکتروهاوس تنظیم کردیم که کمتر کسی این سبک را در ایران تجربه کرده بود اما نتیجه اش چه چیزی شد؟ نتیجه اش تماس هایی شد که از خارج از کشور با ما برقرار شد و برای چنین کار به روزی تبریک می گفتند. نتیجه این که در کشور ما بستر مناسبی برای موسیقی الکترونیک فراهم نیست تا بتوان در آن سبک مانور خاصی داد.
گروه پازل که حدود 4 سال است در عرصه موسیقی کشور فعالیت می کند، فضای حال حاضر موسیقی پاپ ایران را چگونه می بیند و تحلیلش چیست؟
– آرین بهاری: در موسیقی ما به خاطر افزایش تعداد آرتیست ها هر چه جلوتر می رویم فضای کار و رقابت از قبل تنگ تر و سخت تر می شود؛ به همین خاطر خیلی باید باهوش باشی تا بتوانی نیاز و سلیقه مردم را بشناسی و ببینی آنها چه چیزی را می خواهند و چه چیزی را می پسندند. همان سوال اولی که پرسیدید و اینکه چرا یک کار هیت می شود و یک کار دیگر با همان المان هایی که انتظار داری موفق شود، موفق نمی شود. در بین این هجمه افرادی که در این عرصه فعالیت می کنند باید دنبال رگ خواب مخاطب باشی تا بتوانی خودت را از سایر افراد این عرصه جدا کنی و چند پله بالا بروی.
– علی رهبری: یکی از مشکلاتی که موسیقی پاپ امروز با آن دست و پنجه نرم می کند، دخالت های آرتیست و خواننده در بخش تنظیم و ملودی است.
از طرفی همانطور که آرین گفت فضای رقابت امروز با گذشته خیلی فرق دارد؛ امروزه عواملی مثل اینترنت و فضای مجازی در سرعت بخشیدن به پخش موسیقی بسیار تاثیرگذار عمل کرده است، با بالا رفتن تعداد خواننده ها صداهای شبیه به هم بسیار زیاد شده است و به نوعی به تکرار رسیده ایم اما تعداد کمی صدای خاص در کشور داریم مانند محسن چاوشی، بنامین بهادری، شهرام شکوهی و … اینها چهارچوب فعالیت شان به علت داشتن صدایی متفاوت تر از بقیه مشخص است و می توانند ملودی های متفاوت تری را بخوانند و کارشان شنیده شود اما مبرای سایرین این رقابت بسیار سخت تر می شود چون مشابه صدای شان بسیار وجود دارد، پس باید کارهای شان یک ویژگی خاص دیگری داشته باشد تا بتوانند خود را از سایرین جدا کنند و شنیده شوند.
از طرفی این نکته مهم را می خواهم بیان کنم که امروزه منتقد موسیقی یا بهتر بگویم منتقدنما بسیار زیاد شده است. عده ای هستند که گوشه ای نشسته اند و کاری انجام نمی دهند و منتظر هستند کاری منتشر شود تا شروع کنند به ایراد گرفتن.
در ضمن موسیقی هنوز آن طور که باید در کشور ما به رسمیت شناخته نمی شود. هیچ گونه حمایت خاصی از آن نمی شود. شاید امروز مردم بیایند و بگویند گروه پازل کار خوب انجام می دهد، دست شان درد نکند اما هیچ گاه گذشته ما را نمی بینند که ما در سال های گذشته با چه شرایطی و بدون هیچ گونه پشتوانه مالی شروع به فعالیت کردیم.
– آرین بهاری: زمانی که ما شروع به فعالیت کردیم در یک مکان بسیار کوچک این کار را آغاز کردیم و پشتوانه مان فقط استعدادمان بود و بس.
از دید شما آیا ملودی ها و تنظیم های امروز موسیقی ایران نسبت به قبل پیشرفت داشته یا خیر؟ چون اگر به دهه 80 موسیقی ایران نگاهی بکنیم می بینیم که تعداد آثار هیت به مراتب بیشتر از موسیقی امروز است.
– علی رهبری: موضوع این است که امروز موسیقی پاپ به یک چیز مصرفی تبدیل شده است. مردم بعد از یکی دو ماه گوش دادن به یک موسیقی دیگر آن را گوش نمی دهند و پس می زنند و همان بحث قبلی که با هم صحبت کردیم که به طور مثال اگر من کار آقای ایکس را بنا به سلیقه او انجام ندهم پس اجازه استودیو من را چه کسی می خواهد پرداخت کند؟
در نتیجه بستر ذهنی من سازنده موسیقی، بسته است و دیگر نمی توانم به طور متمرکز فکر کنم و خلاقیتی بروز بدهم. هر چقدر درجه یک هنرمند بالاتر رود، درجه بیزینسمن بودنش، پایین می آید؛ از طرفی امروز هیچ تهیه کننده ای نمی آید بگوید احساس می کنم آقای ایکس استعداد دارد، پس من بر روی او سرمایه گذاری می کنم.
زمانی که ببیند چند کار شخص مورد نظرش نگرفت و خوب از آب درنیامد منصرف می شود؛ در صورتی که موسیقی پاپ مستلزم آزمون و خطا است و با کسب تجربه می توان در این عرصه موفق شد. البته فرد یا خواننده ای که خودش در رفاه مالی به سر می برد شرایطش فرق می کند. ساخت اثر هیت و موفق مستلزم تفکر است، چیزی که این روزها کمتر می بینیم.
گروه پازل تاکنون 31 قطعه را به صورت اینترنتی منتشر کرده است، به نظرتان این تعداد اثر برای آزمون و خطا کافی نبوده تا بخواهید اولین آلبوم رسمی تان را منتشر کنید؟
– علی رهبری: قطعا ما خیلی زودتر از اینها می توانستیم آلبوم مان را منتشر کنیم.
– آرین بهاری: ما 2 سال پیش می توانستیم اولین آلبوم خودمان را منتشر کنیم، کما اینکه ما یک آلبوم را نیز تهیه کردیم و تمامی مجوزهای آن را نیز اخذ کردیم اما بعد از آن به این نتیجه رسیدیم که فضای کار آن چیزی نیست که مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. به خاطر همان، آن آلبوم را با قطعاتش کنار گذاشتیم.
– علی رهبری: بعد از کنار گذاشتن آن آلبوم، دوباره شروع کردیم به فکر کردن و آزمون و خطاهایی را انجام دادیم، قبل از آلبوم حباب محسن یگانه ما فکر می کردیم قطعات دیگری هیت شود و مردم دوست داشته باشند اما در عین ناباوری دو قطعه ای که وقت زیادی صرف آن نشده بود و کارهای ساده ای بودند ورق را برگرداند و کنسرت های محسن یگانه را پر کردند، قطعات «دوست دارم» و «هوایی شدی» را می گویم. پس از آن ما به این نتیجه رسیدیم که صبر کنیم و همچنان به آزمون و خطا بپردازیم.
آلبوم گروه پازل چه زمانی منتشر می شود؟
– علی رهبری: ما همچنان به دنبال بیشتر شنیده شدن هستیم و این که مردم بیشتر با کارهای گروه ما ارتباط برقرار کنند. قصد داریم قطعات بیشتری را به صورت اینترنتی منتشر کنیم اما در نهایت اگر خدا بخواهد قصدمان برای انتهای امسال است ولی اگر بنا به هر دلیلی میسر نشد به طور قطع قبل از تابستان سال آینده آلبوم مان منتشر خواهد شد.
البته برای آلبوم جدیدمان این ایده را داریم که در کنار آلبوم اصلی یک پکیج دیگر از کارهای آلبوم اصلی را به صورت ریمیکس و الکترونیک در سی دی دیگری قرار دهیم اما این را خیلی صریح بیان می کنم که برای گروه پازل نظر و عقیده مردم بسیار مهمتر از کارشناسان محترم است و برای این حرفم نیز دلیل مشخصی دارم.
زمانی که کار تکنیکی تولید می کنید شاید عده ای از کارشناسان اهل فن موسیقی از آن راضی باشند اما در مقابل مردم به حس و حال آهنگ توجه می کنند، پس طبق تجربه این تصمیم را گرفتیم که برای ما نظر مردم مهم تر و ارجح تر باشد.
حرف آخر؟
– انتهای حرفم را به این اختصاص می دهم که ما نمی خواهیم «فرهاد» بشویم که پس از مرگ مان موسیقی مان شنیده شود. هدف ما امروز موسیقی پاپ و مردم است و دوست داریم امروز مردم از موسیقی گروه پازل لذت ببرند.
***** دانلود تمام آهنگ های پازل بند در سال های اخیر *****
دانلود آهنگ جدید پازل بند به نام دلداده
************
دانلود آهنگ جدید پازل باند و حمید هیراد به نام معشوق
************
دانلود آهنگ جدید پازل بند به نام دلآرام
************
دانلود آهنگ جدید پازل باند به نام به شرطی که
***********
دانلود آهنگ جدید پازل بند به نام پادکست خاطره انگیز ۲۰۱۷
***********
دانلود آهنگ جدید پازل بند بنام خدا به همرات
************
دانلود آهنگ جدید پازل بند به نام دنیامیا
************
دانلود آهنگ جدید پازل بند به نام نگم برات
*************
دانلود آهنگ جدید پازل باند به نام یادم نرفته
*************
دانلود آلبوم جدید پازل باند به نام قایق کاغذی
*************
دانلود آهنگ جدید پازل باند به نام کم کم
************
دانلود آهنگ جدید پازل باند به نام دریا
************
دانلود آهنگ جدید پازل باند به نام میخندم
*************
دانلود آهنگ جدید پازل باند به نام چشم چشم
**************
دانلود آهنگ جدید پازل باند و میثم ابراهیمی به نام نارنجی
*************
دانلود آهنگ جدید پازل باند به نام بارونای نم نم
*************
دانلود جدیدترین آهنگ پازل باند به نام لحظه به لحظه
************
برای دانلود تمام آهنگ های پازل بند به آرشیو خواننده بروید
>>> آرشیو آهنگ های پازل بند <<<
**************