بیش از 15ماه از آغازش میگذرد. برنامه ای تلویزیونی که برای اولین بار به موسیقی ایران به ویژه وجه جذاب و قابل پذیرش طیف جوانان یعنی موسیقی پاپ می پرداخت. 25 اسفند 91 رسانه ملی و شبکه تهران دست به کاری ماندگار زد.برنامه ای که در ابتدا با پخش کلیپ های ترکیبی فیلم های سینمایی ماندگار و ترانه های پاپ و سنتی تاثیر گذار پیوند ناگسستنی این دوهنر را یاد آوری کرد. موسیقی درکنار سینما و البته برنامه ای به نام ساعت 25.
ساعت بیست و پنج که درابتدا برنامه ای آرامش بخش و مخصوص ساعت بامدادی بود رفته رفته با انتخاب و نظرسنجی بهترین تیتراژ سریالها و برنامه های تلویزیون به برنامه ای تخصصی و در عین حال قابل فهم برای مخاطب عام تبدیل شد.
هرچند این برنامه درابتدا با کمبودهایی بسیاری مواجه بود.اما رفته رفته با تولید بخش های متنوع همچون تيك تاك ( برگزيده موسيقي پاپ ) ساعت شني ( برگزيده موسيقي سنتي ) موسيقي فيلم ، موسيقي كودك ، موسيقي كلاسيك ، زير و بم ( گفتگو با عوامل موسیقی ایران)به یک برنامه پرمخاطب و محوری در رسانه ملی تبدیل شد.بعد 90درحوزه ورزش و برنامه هفت که به تعبیر اهالی رسانه90سینمایی بود.حالا دیگر با تولید و پخش ساعت بیست و پنج بارقه های امید در دل اهالی موسیقی وطن دمیده شد.
ادامه مطلب
یکی از بخش های جذاب و جدید این برنامه در سری جدید که نشان از عدالت سازمان صداوسیما در بها دادن و فضادادن به جوانان با استعداد ایرانی بود بخش هواي تازه هست که به معرفي چهره هاي نو در عرصه موسيقي میپردازد. و درسال اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی به استفاده بیشتر از سرمایه های انسانی هنر این مرز و بوم تاکید دارد. بخش هوای تازه فاصله بین ستاره های موسیقی و جوانان با استعداد و خوش قریحه را ازنگاه مخاطب مورد سنجش و ارزیابی و حمایت قرار میدهد.اتفاقی که این برنامه را حتی با عمر کم خود متمایز از نود ورزشی یا سینمایی(هفت) می نماید. حضور چهرهای مطرح ابزار تولید یک اثر موسیقیایی مثل توجه بیشتر به ترانه و حضور بزرگان ترانه سرایی و شعر همچون استاد محمد علی بهمنی به شیوه ای که بار آموزشی و فرهنگی درنسل جدید موسیقی ایجاد میکند هم یکی دیگر ازنقاط برجسته این برنامه می باشد. اما فارغ از همه ی اتفاقات مثبت در این حدود 200برنامه ساعت بیست و پنج، نکاتی در جهت رشد چنین برنامه ای قابل تذکر هست چرا که بالندگی و رشد بدون نقد صحیح سازنده نیست.
گسترش و وسعت اتاق فکر این برنامه و استفاده از سردبیران بیشتر و حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه در برنامه یکی از نکاتی است که برنامه سازان شبکه تهران در گروه اجتماعی این شبکه باید بیش از پیش مورد توجه قرار دهند و با افزایش ارتقای دانش موسیقیایی مجری برنامه محمود رضا قدیریان در اعتلای این برنامه موسیقی محور تلاش نمایند. اهالی موسیقی بارها و بارها به جای خالی چنین برنامه تخصصی در رسانه ملی اذعان داشته اند و حال که مخاطب عام و خاص موسیقی در کنار هم تا پاسی از بامداد به این هنرو این صنعت بین المللی دل میدهند وظایف مدیران و مسولین این شبکه در راستای رضایت مخاطب میلیونی موسیقی در ایران عزیز هر روز بیش از گذشته سنگین تر می شود.آیا رسانه ملی ،در رشد فرهنگ و هنر این سرای ماندگار و روشن ماندن فضای موسیقی کشور همچنان روزهای پرامید ،خواهد ساخت!؟!!